1- Itikâfin mescidde yapılması şarttır. Buna göre,
eğer kadın evinin bir köşesini mescid edinmemişse
onun itikâfi da sahih olmaz.
2- Kadının itikâfı ancak kocanın izni ile
sahih olur. Kocası kendisine itikâf için izin verdikten sonra
artık ona engel olamaz. Çünkü zevceye verilen izin, onun
menfaatlerini kendi mülküne vermek (temlik) demektir. Kadının
da mülk edinme ehliyeti bulunduğu için bundan dönülemez.
3- Kadının itikâf adâması (böylece itikâfı
kendisine vacip kılması) sahih ise de, bu
adağını yerine getirmesi kocamın iznine
bağlı bulunduğundan, izinsiz olarak itikâf adayan kadın
kocası bundan engelleyebilir.
4- Bir ay itikâfa izin veren kocanınzevcesi
aralıksız itikâf yapmak istediğinde kocası ona
parça parça itikâf yapmasını emredebilir.
5- Itikâfa girenin yemesi, içmesi, uyuması, kendisi ya da
çoluk çocuğu için muhtaç olduğu şeyi satın
alması mescidde olur. Bunlar için çıkarsa itikafı
bozulur.
6- Yukardaki biIgiler vacip olan.(yani adanmış,
nezredilmiş bulunan) itikâflar içindir. Nafile itikâflarda
hareket serbestisi biraz daha fazladır. Buna göre kocası
kendisine "yemesini pişirme" şartı ile, izin
veren, ya da nafile itikâfa girerken bu niyetle giren.kadın, çıkıp
evinin yemeğini pişirebilir.
7- Yalnız gündüzleri itikefa niyet etmek de sahih olduğu
için, böyle niyet eden bir kadın da geceleri (oruç tutulmayan
saatler) çıkıp ev işlerini yapabilir. (Allah'u alem)