SORU:Muhterem hocam estetik cerrahi konusunda islam fıkhının hükümlerini bildirirmisiniz?
CEVAP:Aziz talip
Estetik konusundaki kafa karışıklığı yeni bir mesele olduğu için değil bilinmediği içindir ve ilim adamlarımızın bu meselenin ilmi boyutunu, fiili boyutunu ve pratik boyutunu irdelemediklerindendir. Asrı saadette burunsuz olan bir sahabe gümüşten bir burun yaptırıp taktırmış ancak koku yaptığı için efendimiz tarafından değiştirip altın ile yapmasını istemiştir. Normalde altın erkeğe haramdır ancak böyle bir durumda caiz oluyor. Estetiğin kuranda bir, hadistede bir delili vardır. Ayet nisa 119 dur, uzun bir ayettir ilgili kısmı şöyledir "şeytan diyorki ben onlara emredeceğim ALLAH'ın yaradılışını değiştirecekler" şeytan emri olan fiil ne? Müşrikler üst üste iki batın erkek doğuran deveyi bir isim takarak ALLAHın devesi diye salarlardı, amaç dışına çıkarıp su ve yiyecek vermezlerdi.Budistlerin inekleri gibi tanrı yaparladı .
Hadis ise:"ALLAH şu kişilere lanet etsin:kaş aldıranlara ve alanlara, dövme yapan ve yaptıranlara, güzellik için dişlerini seyreltenlere."Bu hadisi nasıl anlamalıyız :Bu kaş meselesi tümden kaşı kazıtıpta yeniden kalem ile kaş yapma işidir.Efendimiz döneminde bedenini satan kadınlar bu işi yapıyorlardı.Dövmede de hem vücuda eziyet verme hem de yapılan dövmelerin birer put olmasıdır. Buradan haraketle islam fıkhında konu ilgili 4 madde söyleyebiliriz.
1-Tamamen serbest olan durum belki bazen yapılması şart olan yanık,yarık,gögüs küçültme (ağrı gidermek için) ve solunum sorunlarını gidermek için buruna yapılan müdahaleler gibi.
2-Yapılması sahibinin arzusuna bırakılmış Deformasyonu reformasyona yönelik ameliyatlar. Aslında organın fiziki durumu öyle değil bir biçimde deforme olmuş (doğumdan sonra karın gerdirme gibi).
3-Psikolojik ve psikososyolojik meşru gerekçelerle yapılanlar. Bu da ikiye ayrılır.
a)Fizyonomisi, psikolojisini ve sosyal ilişkilerini etkileyenler ve bozanlar.
b)Aklını, bozuk psikolijisini fizyonomisine takanlar bu da ikiye ayrılır.
1)Müdahale olmadan psikoloji düzeltilebilecek durumlar,
2)Müdahalesiz psikolojisi düzeltilemeyecek durumlar.
Mesela; bir hanımın kocası israrla estetik yaptırmasını istiyor.Kocanın isteği fıkhi bir gerekçedir.Kişinin sosyal ilişkilerini zedeleyip toplum içerisine çıktığında normal ilişki geliştirmesine mani olan durumlar.Ki bu bir tip psikopatolojik değil sosyo patolojil bir duruma dönüşüyor.
4-ALLAHın kendisine verdiği normal fiziği (logoyu) bozucu her müdehale caiz değildir.İnsan sadece ruhu ile değil parmak ucu veya retinası ile değil fiziği ve bedeni ile de özeldir çünkü her insan orjinal fiziği ALLAHın kataloğuna girmiş orjinal bir fizyonomidir.Bu tür müdahaleler asla caiz değildir hele sipariş vererek: falancanın burnu gibi burun istiyorum filancanın kulağı gibi kulak istiyorum gibi KENDİNDEN MEMNUN OLMAMAK, KENDİNDEN NEFRET ETMEK gibi bir durum ortaya çıkar ki böyle birinin psikolojisinin ve ruhunun tedavi olması gerekmektedir.
MUSTAFA İSLAMOĞLU
Dini Gün ve Geceler - Dini ve İslami Hikayeler - Evliyaların Hayatı - İslam Tarihi - İslamda Kadın - Der Heilige Koran - Le Saint Coran - The Holy Koran - Kuran Tefsiri - Mahrem Konular - Mesneviden Hikayeler - Mezhepler - Online Risale Oku - Rüya Tabiri - Sahabeler - İlmihal - Tasavvuf
Web Stats