İSLAMDA KADIN
İntihar, Ölüm Orucu, Ötanazi
Yaratanlar arasında şerefli bir yere sahip
olan insanın yaşam hakkı da, allah tarafından lutfedilmiş bir temel
haktır.
Kur'an-ı Kerimde bir kimseye hayat vermenin
adeta bütün insanlara hayat verme gibi yüce bir davranış, bir cana
kıymanın da adeta bütün insanları öldürme gibi ağır bir suç ve günah
olduğu belirtilir. (Maide: 32)
"İşte bu yüzdendir ki İsrailoğulları'na şöyle yazmıştık:Kim, bir
cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız
yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir
canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur. Peygamberlerimiz onlara
apaçık deliller getirdiler; ama bundan sonra da onlardan çoğu yine
yeryüzünde aşırı gitmektedirler."
Ayetin bu ifadesinde hangi sebeple olursa
olsun intihar etmek istiyenlerde görünmektedir. Peygamberimiz de konuyla ilgili
olarak uçurumdan atlayarak, zehir içerek veya öldürücü bir aletle kendini
öldüren kimsenin cehnneme gireceğini ve orda kalacağını buyurarak
(Buhari,"Tıb") birkaç örnek üzerinde intiharın büyük günah olduğuna
ve acı sonuçlarına dikkat çekmiştir.
Sıkıntılara göğüs germek, acıya ve kadere karşı sabır göstermek, şartlar ne derece kötü olursa olsun Allah'a olan inanç ve güvenini yitirmemek müslümanın temel karekteri ve ilkesi olmalıdır. Allah'ın belli bir amaç doğrultusunda kullanması için insana verdiği yaşama hakkına insanın müdahele etmeye ve bu konuda kendini yetkili görmeye hakkı olmadığı gibi bu büyük bir nankörlük olarak değerlendirilir.
İslam bilginleri intiharı büyük günahlar arasında saymışlar, intihar edenin ölüm sonrası hayattaki durmunu gerçekte sadece Allah'ın bileceğini ifade etmelerine rağmen bu konuda da bazı açıklamalarda bulunmuşlardır.
İntihar ile ilgili bazı hususlar
İntihar
edenin iman durumu
İslam alimler intihar edenin, bu nedenle çok
çetin ve şiddetli azap çekeceğini, hatta cehennemde ebedi olarak kalacağını
ifade etselerde , intihar edenin imandan çıktığını ve kafir olduğunu
söylememişlerdir. Çünkü iman ve küfür davranmış bozukluğuyla değil inanç ve
düşünce ile alakalıdır. İntihar edenin inanç durumu ise kendisi ile Allah
arasındaki bir meseledir.
Hz.Peygamber'in, bıçakla kendisini öldüren kimsenin cenaze namazını kıldırmadığı nakledilir. Ancak bu intihar edeni cezalandırmak ve başkalarını böyle bir fiilden menetmek amacına yöneliktir. Nitekim Ashab_ı kiram bu kişinin cenaze namazını kılmışlardır.
İntihar eden bir müslüman, diğer müslüman cenazelerinde olduğu gibi yıkanır, kefenlenir, cenaze namazı kılınır ve müslüman mezarlığına gömülür. Gerisi Allah'ın dilemesine kalmıştır, ister affeder, ister azab eder.
Kaynakçalar:
1) İlmihal, İslam ve Toplum, TDV İslami Araştırmalar Merkezi, Divantaş
Yayınları
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
3) İslam İlmihali, A.Fikri Yavuz, Çile Yayınları